"Чарівні мандри в світ інформатики" дитячий садок



КОМП᾿ ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ
Використання комп'ютера у навчанні та вихованні дітей не тільки молодшого шкільного, але і дошкільного віку стає все більш поширеним явищем. У фірмах, які займаються випуском комп’ютерного програмного забезпечення, з'являються розробки, розраховані на дітей від 3 до 6 років. Виробники комп'ютерного обладнання та комплектуючих також піклуються про маленьких дітей. Так, в широкому продажу з'явилися товари, адаптовані для даного віку: маніпулятори ("миша") під розмір долоні дитини; системні блоки, монітори, клавіатури з дитячим дизайнерським оформленням; спеціальні меблі і т.д.
Це свідчить про загальні тенденції до зниження вікової планки в застосуванні комп'ютерів в навчанні та вихованні дітей. У сьогоднішніх умовах інформатизації суспільства, запровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти педагоги і батьки повинні бути готові до того, що при вступі до школи дитина зіткнеться із застосуванням обчислювальної техніки. Тому виникає необхідність займатися підготовкою дитини до майбутньої взаємодії з інформаційними технологіями освіти ще в дошкільному віці. 

Багато педагогів працюють зараз в цьому напрямку. Не виключення і наше місто. Так, в Комп’ютерному центрі при підтримці управління освіти та науково-методичного центру вже другий рік поспіль проводяться заняття для вихованців старших груп дитячих садків. В минулому році це були діточки КДНЗ №4, в цьому – КДНЗ №1. Проводить такі заняття вчитель вищої категорії, вчитель – методист, директор закладу Рощина Наталія Олексіївна за програмою «Чарівні мандри в світ інформатики». Концепція цієї програми  - сформувати уявлення дітей про світ, у якому кожна людина має доступ до комп’ютера, як засобу обробки  інформації, з ціллю подальшого використання комп’ютера у навчанні та праці.
На заняттях з інформатики для дошкільнят відкривається світ комп’ютерів як своєрідної частини навколишнього світу. В ігровій формі діти знайомляться з можливостями сучасних інформаційних технологій. П’ятирічна дитина проявляє інтерес до комп’ютера – його будови, функцій, можливостей, різноманітних комп’ютерних ігор. У цьому віці малюк здатний свідомо обирати спосіб дії, приймати особливі умови, які пропонує комп’ютерна технологія. Працюючи на комп’ютері, дитина шостого року життя діє з наочними екранними образами, яким надає ігрового значення, переходить від звичних практичних дій із предметами до дії з ними в образному плані.
Протягом навчання в Комп’ютерному центрі діти ознайомилися із можливостями використання обчислювальної техніки в науці, техніці, освіті, охороні здоров’я, побуті та повсякденному житті. Для практичних занять  вчитель використовувала навчально-розвивальні та ігрові комп’ютерні програми, спеціально розроблені для дошкільнят, зміст та оформлення яких відповідає віковим психофізіологічним особливостям дітей. Через гру діти краще засвоювали навчальний матеріал. Робота за компютером тривала не більше 12 хв.
В результаті діти ознайомилися з такими поняттями, як клавіатура, миша, системний блок, монітор, екран, програма, диск, клавіша та інші. Дошкільнята навчилися найпростішим навичкам роботи у графічному та текстовому редакторах.
Наприкінці навчального року було проведено два відкритих заняття з вихованцями дитячого садка №1. Одне заняття пройшло в рамках проведення семінару керівників шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів, друге - обласної творчої групи з теми «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку», на яких були присутні працівники Управління освіти, науково-методичного центру, МОІППО та педагогічні працівники міста.
Як результат – бачимо зацікавленість дітей, вихователів, батьків, адже не секрет, що значна частина дітей дома користується компютером, а грамотно поставлене навчання на початковому етапі принесе лише користь і збереже здоровя.
Директор КЗ МНВК «Комп’ютерний центр» Н.О. Рощина



Програма
Річний тематичний план занять
Конспекти занять
Дидактичний матеріал

Комментариев нет:

Отправить комментарий